Què ens ensenya el coronavirus?




Què podem fer per aprofundir en aquests aprenentatges?


La situació actual ens està ensenyant molt a grans i petits. Per possibilitar que els infants i adolescents adquireixin aprenentatges significatius a partir de les vivències, és important que els pares/mares/tutors:

  • Mantinguem converses amb els nostres fills/es en les que reflexionem sobre el que estem vivint.
  • Ensenyem als nostres fills/es a identificar les seves emocions i gestionar-les. 
  • Aprenguem a gaudir d’estones d’estar junts amb els nostres fills.
  • Ensenyem als nostres fills i filles a crear bons vincles familiars.
  • Mirem les notícies amb els nostres fills/es i els ensenyem a estar al dia de l’actualitat.
  • Ensenyem als nostres fills/es a fer les tasques de la llar.
  • Gaudim de bones estones de joc amb els nostres fills i filles.
  • Ensenyem als nostres fills/es a autocontrolar-se i tenir un bon comportament.
  • Possibilitem que els nostres fills/es puguin deixar anar la seva creativitat.
  • Ensenyem als nostres fills/es a ser responsables de les seves tasques i del seu aprenentatge. 
  







"Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents. A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats. La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament)” P. Pujolàs i J. R. Lago (2006)