BON ESTIU I BONES VACANCES!

Aquesta setmana ja vam enviar als correus electrònics les recomanacions voluntàries per fer aquest estiu i ahir, ja les vam explicar. 

Aquí deixem més recomanacions d'estiu. 


JOC LLIURE


  • Construccions amb elements reciclats (rotlles de paper de cuina/wc, cd’s...
  • Transvasaments amb pasta, pedres, taps…(passar d’un recipient a un altre)
  • Joc simbòlic. Jugar amb teles, disfresses, amb objectes de la cuina, joguines si en teniu, de metges, mecànic, el que tingueu a casa… 
  • Fer una desfilada de disfresses, utilitzant diferents peces de roba, complements, sabates… 
  • Fer un circuit al passadís utilitzant diferents elements quotidians(ampolles d’aigua, cordes, coixins, teles). 
  • Amb l’ajut d’una música relaxant i un ambient acollidor que predisposi la calma i el silenci: 
  • Escolteu els sons, el silenci; 
  • Obriu la finestra i parleu dels sons que es deixen sentir; 
  • Jugueu a fer petits sons fluixet amb diferents parts del cos; 
  • Feu pessigolles suaus, carícies o massatges: amb una pilota, ploma, tros de roba suau... jugueu a inventar coses que us imagineu, sentir una goteta d’aigua que baixa pel front, fer dibuixos amb el dit damunt la pell nua i endevinar que es dibuixa... 
  • Algun exercici senzill de ioga.



CREATIVITAT

  • Fer un llibre de receptes: dibuixari escriure els aliments que són necessaris per fer una recepta. Després, la podeu dur a terme! 
  • Manualitats amb plastilina, fang o fer pasta de sal.
  • Fer collarets i polseres amb macarrons. 
  • Fer creacions artístiques pintant amb pintura, estripant, retallant i enganxant papers, gomets, elements de reciclatge, de l’entorn natural... 
  • Titelles amb paper i pals/tubs de cartró. Amb aquestes titelles i una llanterna podem fer teatre d’ombres.
  • Inventar un conte amb l’ajuda d’un adult o germà/na (pensar la història, dibuixar el que succeeix, escriure alguna paraula…) 
  • Crear mandales amb material divers (taps de plàstic/suro, arròs, cigrons...). 
  • Teranyina: converteix el passadís amb una teranyina utilitzant cintes, llanes… l’hauran de travessar sense tocar-la. 
  • Fotos divertides: es tracta de fer-nos fotos els uns als altres fent ganyotes i postures divertides, després les veurem i comentarem amb família. 
  • Dibuix col·lectiu: un membre de la família comença fent un gargot al paper i els altres ho han d’utilitzar per dibuixar alguna cosa amb sentit.


JOCS REGLATS

  • Joc de mímica: Imitar un animal/personatge i l’altre persona l’ha d’endevinar 
  • Veig veig 
  • Trobeu el tresor: Amagar un objecte i l’adult els hi pot fer un mapa del “tresor” per poder arribar a l’objecte. L’infant haurà de moure’s per casa tot seguint les indicacions del mapa.
  • Memory (si no teniu, el podeu crear vosaltres mateixos fent quadrats amb una cartolina i dibuixant dues vegades objectes, animals...).
  • Bingo 
  • Dòmino
  • Parxís
  • Tres en ratlla
  • Qui sóc? podeu posar en diferents papers diverses paraules (o un dibuix) que representin animals, objectes, etc. Es tracta que un de vosaltres se l’enganxi al front (amb celo mateix) sense veure’l i faci preguntes amb respostes de només sí o no, fins encertar-ho. exemple: sóc un animal? Tinc 4 potes? Tinc cua?
  • Història compartida: un membre de la família comença a explicar una història i els altres l’han d’anar continuant. 
  • Fred o calent: s’amaga un objecte i els altres l’han de trobar movent-se per l’espai, tot sabent que fred és que l’objecte està lluny i calent que està a prop.  
  • El joc de comença per….: Es pot fer escrivint o en veu alta. Triar una lletra i pensar paraules que comencin per aquesta. També es pot fer fent classificacions. Per exemple: nom propi, animal, aliment, esport….( que comencin per la lletra que toca.


TASQUES A CASA

Donar responsabilitats en l’organització familiar.
Fer el llit.
Parar i desparar la taula .
Ajudar a posar la rentadora i estendre la roba. 
Ajudar a cuinar. 
Recollir totes les joguines i material utilitzat per jugar. 
Fer petits encàrrecs




ACADÈMIQUES

Confegir paraules: Les poden retallar de revistes i enganxar-les per crear una paraula. 
Treball del propi nom i dels companys/es: identificant les lletres, repassant/copiant el nom propi... 
Fer i escriure una carta/postal als cosins/es, avis, amics/gues... 
Realitzar activitats de la web: http://www.edu365.cat/infantil/ on podreu trobar un seguit d’activitats de diferents temàtiques, per exemple podreu visualitzar contes d’"Una mà de contes”.
Llegir, mirar i escoltar contes acompanyats/des d’algun familiar.
Escriure lletres i números en una safata amb farina, pa ratllat o sorra.
Utilitzar cigrons o llenties per confegir números, lletres o paraulessenzilles.
Realitzar seriacions amb taps per treballar els colors. 
Classificació de fruites/llegums i comptar quants hi ha, fent petits grups.



JOCS DE MOVIMENT

Fer un circuit d’obstacles que ens permeti saltar, fer equilibris i moure el cos. 
Saltar a la corda - Bitlles (si no en teniu les podeu fer omplint ampolles buides) 
Pica paret. 
Xarranca (dibuixada al terra amb guix). 
Fet i amagar per les habitacions. 
Amagar objectes per la casa. 
Fer classes de zumba  visualitzant vídeos que podreu trobar al Youtube.



ACTIVITATS DE RELAXACIÓ


APLICACIONS EDUCATIVES PER LA TABLET O MÒBIL






Finalment, desitjar-vos a tots un bon estiu, gaudiu molt en família i amics!

Ens veiem al setembre.

Us enviem una forta abraçada i molts petons!!!💙


BON ESTIU!!! 🌞


Equip de l'Aula de Projectes.



"Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents. A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats. La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament)” P. Pujolàs i J. R. Lago (2006)