De quin color és un petó?




Aquesta setmana proposem un conte per treballar les emocions. Primer escolteu el conte en el següent enllaç:





Després d’escoltar-lo, com que pensem que és un llibre que dóna molt de joc, us proposem a les famílies que feu una sèrie de preguntes per tal de fomentar el diàleg amb els vostres fills i filles. Algunes de les activitats que es poden fer després del conte:

  • Un dibuix sobre el conte o sobre quin color pensen que són els petons. 
  • Parlar de les coses que ens agraden i de les que no ens agraden. 
  • Fer associacions de colors amb objectes i també amb emocions i sentiments. 
  • Fer diferents expressions amb la cara (davant un mirall)i endevinar de quina emoció es tracta.
  • També és una bona eina per parlar de si ens agrada fer/rebre petons, què volem dir quan fem un petó?, a qui i de qui ens agrada rebre/fer petons?. De respectar a l'altre quan no vol un petó o de que ens respectin a nosaltres quan diem no.
"Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents. A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats. La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament)” P. Pujolàs i J. R. Lago (2006)