SIEI


El Suport Inclusiu a l'Educació Inclusiva (SIEI) es concreta com una altra mesura extraordinària que dona resposta al que estableix l'article 18.6 del Decret 187/2015, de 25 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria.

El SIEI de l'Institut Coster de la Torre, seguint el nou Decret 150/2017, de 17 d'octubre, té l'objectiu d'afavorir el desenvolupament integral de l'alumne/a promovent al màxim la seva qualitat de vida i el seu benestar físic, psíquic i social a fi de possiblitar l'assoliment d'una vida adulta i laboral de qualitat.

L'aplicació de qualsevol mesura o recurs intensiu ha de cercar la màxima participació de l'alumne/a en les situacions educatives del centre i de l'aula, i ha de vincular-se a les mesures i els suports universals i addicionals previstos al centre.




"Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents. A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats. La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament)” P. Pujolàs i J. R. Lago (2006)